טופס יצירת קשר

מתעניינים? מלאו פרטים ונציג ייצור עמכם קשר


Contact

מסחר מקוון חברתי Social Buying– הזדמנויות שהקורונה מייצרת בסין?

מסחר מקוון חברתי  Social Buying– הזדמנויות שהקורונה מייצרת בסין?

משבר הקורונה אמנם הוביל לפגיעה כלכלית קשה בסקטורים רבים, אך דווקא מהווה הזדמנות פז לעסקים ולצרכנים כאחד לגלות מחדש את עולם הסחר המקוון (e-commerce) וההזדמנויות הרבות שהוא מציע.

על אף שבשנים האחרונות יותר ויותר צרכנים ישראלים מגלים את הסחר המקוון ומרגישים יותר בנוח לבצע רכישות אונליין, בסין שוק זה זוכה לפופולריות אדירה מזה זמן רב, עוד הרבה לפני ששמענו על מושגים כמו ׳ריחוק חברתי׳ ו׳בידוד ביתי׳. פלטפורמות סיניות כמו טאו-באו (Tao-Bao) מקבוצת אליבאבא (Alibaba) מאגדות בתוכן מאות אלפי חנויות וירטואליות, המציעות מוצרים מגוונים החל מביגוד, הנעלה וקוסמטיקה, ועד למוצרי חשמל ומצרכי מזון.

כך צעד אחד לפני כולם, שוק המסחר המקוון הסיני משתכלל ומתפתח בקצב מסחרר. מודל מעניין במיוחד של שיווק ומכירה אונליין שצובר תאוצה בסין בכמה שנים האחרונות הוא מודל הסחר החברתי ((Social Buying. מדובר בפלטפורמות שהן למעשה שילוב של רשת חברתית, קהילה אינטרנטית, בלוג אישי ופלטפורמת מסחר מקוון. המשתמשים, ביניהם גם משפיענים ומובילי דעת קהל (הידועים כ-KOL), יכולים לפרסם חוות דעת על מוצרים באמצעות סרטונים קצרים, תמונות, תחזוק בלוג לייף סטייל ואף בלייב סטרימינג, ולבצע רכישות במהירות וביעילות. דוגמה לכך היא פלטפורמת Xiaohongshu שמשלבת בתוכה מאפיינים של אינסטגרם, אמאזון ופינטרסט יחדיו, כמו גם Pinduoduo המאפשרת קנייה חברתית בדמות קבוצות רכישה.

מחוץ לסין נראה כי טרם יישמו את המודל בצורה מוצלחת. אמאזון למשל יצרה פלטפורמה שנקראת ״אמאזון לייב״, אך חסר בה מימד האינטראקטיביות והקהילתיות. אז מהו סוד ההצלחה הסיני? המשפיענים יוצרים לעצמם בסיס עוקבים נאמנים שסומכים על חוות דעתם וטעמם האופנתי, ורואים בחוויית הקנייה כפעילות חברתית של שיתוף חוויות אישיות ועצות. בנוסף, חוויית המשתמש היא מהנה ומושתתת על אינטראקטיביות, בידור בדמות סטוריטלינג איכותי ותחושת קהילתיות – כל אלה יוצרים אמון של המשתמשים במוצר ומגבירים את אחוזי הרכישה.

האם בישראל סטארטאפניישן יחשבו על פתרון הוליסטי שכזה ? ימים יגידו

מתעניינים בשוק הסיני? יש בידכם טכנולוגיות רלוונטיות להציע? ״המכון לאסיה״, החברה המתמחה בעסקים תרבות ושפה באסיה.

Top