טופס יצירת קשר

מתעניינים? מלאו פרטים ונציג ייצור עמכם קשר


Contact

מגמה בועטת: נהירה וחיפוש אחר האינוביישן הישראלי בעיניים היפניות

מגמה בועטת: נהירה וחיפוש אחר האינוביישן הישראלי בעיניים היפניות

ההתפתחות הכלכלית האדירה של אסיה, לצד העניין הגלובלי יוצרים התעניינות בקרב חברות ישראליות, בעיקר במזרח ובדרום אסיה (סין, יפן, הודו ודרום קוריאה). עד לפני 7-8 שנים, יפן לא הייתה נעוצה על מפת העסקים הישראלית, אך נראה שכיום היא מורגשת היטב באוויר ועדין לא אמרה את המילה האחרונה.

יפן נחשבת לשוק העשיר ביותר ועם הדרישות הגבוהות ביותר באסיה. מעצמה של ממש אשר פותחת את שעריה לעסקים ישראליים במסגרת התכנית הכלכלית של ראש ממשלת יפן -Abenomics.

איך כל זה התחיל?

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הגיע לישראל בתחילת 2015 עם פמליה של עשרות מנהלים בכירים. יחד הם יצרו מדיניות חדשה שהחלה לחפש טכנולוגיות ושיתופי פעולה עם חברות בישראל. מדיניות זו  הניבה פירות, וכיום יותר ויותר חברות יפניות פותחות מרכזי מחקר ופיתוח בישראל, משקיעים יפנים מוצאים את ישראל כבירת הטכנולוגיה ועוד. כל אלה מאפשרים לחברות ישראליות למנף את ההזדמנויות ולדהור לעבר עתיד כלכלי משגשג ליצירת שותפויות פוריות עם יפן.

הטיימינג המדויק לבדיקת קשרים עסקיים עם יפן

הצמיחה העסקית המדוברת מביאה ציפיות גבוהות לחדשנות ופיתוחים ישראליים שמקורם בטכנולוגיות הצבאיות המתקדמות של ישראל, החוזק של ישראל בתחום הסייבר פורסות כנפיים בכל רחבי העולם. רק נזכיר שבעולם, ישראל ממוצבת כ- “עמק הסיליקון של מזרח התיכון”, ולא בכדי. ישראל הוכיחה את עצמה כמדינה מפותחת עם מגוון פיתוחים וטכנולוגיות פרי פיתוח ישראלי, שגרמו לה ביושר לזכות בתואר הנחשק.

רק בשנים האחרונות חברות ויצרניות יפניות הגיעו לישראל, כמו SONY CORP, וחברת הביטוח המובילה, Sompo Holdings Inc, NEC  ועוד שהחלו את פעילותם בישראל. גם השקעות יפניות בחברות ישראליות גדלו, נכון לשנת 2017 סכום ההשקעות עומד על 1.2 מיליארד דולר! רק לאחרונה אמר בכיר במשרד הכלכלה: “המגמה תימשך. חברות יפניות ירחיבו את המדינה והשקעותיהן יגדלו”.

השבוע התבשרנו בבשורה לה חיכינו שנים רבות והיא טיסות ישירות בין ישראל ליפן.

מערכת היחסים ההדדית תורמת רבות לביקוש ולשיתופי פעולה עם ישראל.  במסיבת עיתונאים יפנית שנערכה ב -15 בינואר דובר על החרם הישראלי ובכיר בתחום ציטט “החרם הערבי איבד מהות. לחברות בישראל יש רעיונות חדשניים גדולים, וליפן יש את הטכנולוגיה להפוך את הרעיונות האלה למציאות. יש לנו מערכת יחסים משלימה והדדית עם ישראל”.

כיום חברות יפניות רבות פונות אלינו לשיתופי פעולה עם חברות ישראליות.

כמה דברים חשובים לפני שעושים עסקים עם יפנים:

לבדוק אם המוצר והפיתוח מתאימים לשוק היפני.

  • הכרת התרבות העסקית היפנית.
  • תכנית אסטרטגית מראש, שלבים מוגדרים עם כל המשתמע.
  • להבין שביפן הכל לוקח הרבה יותר זמן משווקים אחרים שרגילים אליהם.

מעוניינים בשוק היפני? נשמח להכיר לכם את השוק היפני ולחבר לשותפים וחברות יפניות.

נשמח לחוות יחד את החויה היפנית.

 

ניתן ליצור קשר : ורד פרבר מנכל”ית המכון לאסיה מומחית בעסקים עם יפן למעלה מ 20 שנה.

 

Top