טעימה קטנה מתאילנד

date Tasi_Natalie
date 18.10.2018
clock 1 דקות קריאה

יש אזורים בתאילנד שאם תבקרו בהם תרגישו שהגעתם לישראל. תשמעו הרבה עברית – כולם מסביב ישראלים, אפילו המקומיים מדברים עברית ובוודאי שאפשר למצוא מסעדות שמגישות חומוס ופלאפל, אבל מעבר לחופים, מסיבות ולקניות, תאילנד היא מדינה עם תרבות עשירה והיסטוריה מרתקת. בדרום המדינה פזורים האיים האקזוטיים, בצד הצפוני של תאילנד אזורים עם טבע עשיר שמצוין לטיולים.

מטיילים רבים מכל העולם מגיעים לתאילנד על מנת לגלות תרבות חדשה, לנפוש, לעשות בטן גב וכמובן לעשות קניות. אנחנו הישראלים רוצים להתחבר לתרבות המקומית ולבחון איך האנשים “שם” מתנהגים, ומה ההבדלים בינם לבנינו. אין ספק כי הדרך הטובה ביותר להיפגש עם התרבות המקומית, ללמוד ולפגוש אותה ב”רגעי השיא” שלה.

תאילנד היא ערב רב של תרבויות ומיזוג מעניין של אוכלוסיות שלאורך ההיסטוריה השתלבו זו בזו ויצרו מערך שלם של חגים ואירועים: חלקם בעלי השפעות בודהיסטיות, חלקם בעלי השפעות סיניות, וחלקם נעוצים בתרבות התאית.
לוח השנה התאילנדי משופע באירועים וחגים. חלק מהאירועים קבועים ומתקיימים באופן קבוע בתאריכים מסוימים או בחודשים מסוימים. קביעת לוח החגים והמועדים התאילנדי מושפע גם מלוח השנה הסיני שמושפע גם מהשמש (כמו לוח השנה הנוצרי) וגם מהירח (כמו לוח השנה העברי).
אם אתם מגיעים לתאילנד, בדקו אם מתקיים פסטיבל בתקופה שאתם שם. תהלוכות ססגוניות, תפילות המוניות טקסים רבי רושם והרבה אור וצבע הם המאפיינים המרכזיים של הפסטיבלים. כמה מהפסטיבלים של תאילנד ידועים בכל העולם, בהם פסטיבל הפרחים בצ’אנג מאי וחג המים, הסונקרן, שמסמל את תחילת השנה התאית.
לוי קרא טונג – חג האורות התאילנדי יחול בחודש נובמבר.
במהלך פסטיבל לוי קרא טונג, (Loi Kra Tong) אחד הפסטיבלים המרשימים ביותר בתאילנד מפריחים התאילנדים לאוויר כדורים פורחים, המוארים באור נרות ומשלחים מנחות המונחות על גבי מעין סירות מעלי בננה או במבוק אל מימי הנהר. זהו פסטיבל בעל שורשים הינדים, שנחוג בסוף החודש הירחי האחד עשר ובסוף עונת המונסונים והוא נועד להודות לאלים על גשמי הברכה.
הפסטיבל נחוג בכל רחבי תאילנד ובכל מקום הוא נראה יפה ומרשים, המקום המומלץ ביותר לחוות בו את חווית הפסטיבל הוא צפון תאילנד, שבו השמים שלאחר המונסונים בהירים והאוויר קריר. מראה האורות המנצנצים הנישאים באוויר עוצר נשימה וכך גם טקס השטת המנחות על המים.

קרוב ל-200,000 ישראלים מבקרים מדי שנה בתאילנד. מטייל שמבקר בתאילנד לא יכול להישאר אדיש לנופיה המרהיבים של המדינה, תרבות עשירה ומנהגים המופלאים.
תלמידים של המכון לאסיה שטיילו בתאילנד והיו מרוחקים מסביבת הישראלים ציינו שקורס תאית שלמדו במכון לאסיה עזר להם בתקשורת עם התושבים המקומיים. השפה התאית שלמדו במכוננו מלווה אותם גם היום בעבודה השוטפת בענפים בהם מועסקים עובדים תאילנדים בישראל. תמיד מומלץ לדבר לתושב המקומי בשפתו וליהנות מתקשורת וקרבה לתושבים המקומיים ותרבותם.

דילוג לתוכן