טופס יצירת קשר

מתעניינים? מלאו פרטים ונציג ייצור עמכם קשר

מתעניין ב:

תזינו את הקוד: captcha

Contact

להקות K-POP או K-DRAMA זה הדבר הבא וזה כאן! מדרום קוריאה!

להקות K-POP  או K-DRAMA  זה הדבר הבא וזה כאן! מדרום קוריאה!

זה התחיל לפני עשור בערך, כולנו שמענו את השיר  – גאנגאם סטייל.  הקליפ צולם באזור מגורים יוקרתי בפרברי סיאול, והרים הדים בעולם  אשר שם את דרום קוריאה על המפה.

רוב התעשייה בדרום קוריאה מושקעת בטכנולוגיה – ענקי המובייל – SUMSUNG,  LG,הקוסמטיקה הקוריאנית, קיאה ויונדאי והם רק קצה חוט המעיד על מדינה מתקדמת כלכלית ומפותחת מאד.

K-POP  ו- K-DRAMA  הם חלק לא מבוטל מהתפתחותה והצלחתה של המדינה.

השיר של PSY ריצד על המרקעים בכול העולם ואף הוזמן לתוכנית האירוח של אלן דג’נרס בארה”ב. כבש בזמן מאד קצר , פחות משלושה חודשים את העולם והפך למוכר וידוע אפילו אצלנו בישראל.
השיר מושמע בחתונות כשהוא מאתגר את הזוג הטרי בביצוע הריקוד המפורסם.

לאט ובזהירות הצטברו הלייקים לקליפ של “גאנגם סטייל” ביוטיוב והגיעו למספר הפנומנלי של 2,230,000 לייקים. הסרטון הוכתר כאהוב ביותר בתולדות האתר – ושבר רשמית שיא גינס.

ילדים, להקות וזמרים שאפו להיות האיידול הבא, שירים, מנגנות וסדרות ריגשו וסחבו את כולם.

לא הרחק מתחום המוזיקה גם ערוץ VIVA בטלויזיה הישראלית, אשר הבינה את הפוטנציאל מלפני שנים והחלו לשדר את הסדרות הקוריאניות  וכמובן שברו את מיתוס הטלנובלה בספרדית , פורטוגזית.

הכול  התחיל לפני 8 שנים עם דרמה קצרה בשפה  לא מוכרת שנשמעה כקול צעקה , אין ספק שהסדרות הקוריאניות היו מוזרות אז. לקח בדיוק שבועיים להבין שכולם התאהבו בטרנד החדש !
כל מי שהתחבר למוסיקה התחבר לסדרות, לתרבות ולאוכל הקוריאני .

הכרת התרבות,  הכמיהה לידיעה והבנת השפה היו רק ההתחלה למקורות מידע .
ומה שקרה בינתיים הוא שהחלה סדרה היסטורית “היהלום שבכתר“, היו פוסטים בפייסבוק על הסדרה, והתחיל שיח בנושא ולאט לאט נפתחו קבוצות לאוהבי הג’אנר אוהבי דרמות / הK  פופ, תרבות ושפה, יותר ויותר אנשים המעוניינים ללמוד את השפה, להכיר את התרבות ולקבוע יעד הבא  לטיול – דרום קוריאה!

מה מיוחד כל-כך בשפה  הקוריאנית? השירים והמילים המנגינה היו מאד מענגים ומהנים. תחושת התרגשות תוך כדי צפיה בסדרות הקוריאניות, נהנינו מהמשחק המקצועי של השחקנים הקוריאנים, התסריטים מרגשי עיניים ולבבות, אבל לא די בכך. הקהל הישראלי רוצה לחקור ולדעת ולהבין יותר, רוצים להכיר את השפה, התרבות ואת המטבח הקוריאני המתוחכם.

במידה מסוימת, העולם “גילה” את דרום קוריאה בעקבות ההצלחה של ה- K פופ. בעבר היה פער גאוגרפי, תודעתי, שפתי ותרבותי בין דרום קוריאה ליתר העולם, ונראה שבשנים האחרונות פער הזה מצטמצם בעיקר בזכות האינטרנט, המוזיקה והטלוויזיה.
אם קודם קוריאה נתפסה כגשר בין סין ליפן, שאת התרבויות שלהן הכרנו יותר טוב ויותר לעומק, הרי שעכשיו קוריאה עצמה מתהווה בעולם כמעין כוח תרבותי בפני עצמו. קוריאה מדורגת היום כיצואנית  השלישית בגודלה בעולם של סרטי קולנוע, אחרי ארצות הברית וצרפת. נראה כי  יותר ויותר ישראלים מעוניינים ללמוד את השפה ואת התרבות ולהתקרב ככל שניתן לקוריאה .

המכון לאסיה, בית הספר המוביל לשפות אסיאתיות בישראל, מוביל את לימודי השפה הקוריאנית בישראל מזה עשור, שמחים שאנו מהווים גשר תרבותי לישראלים  שחולמים להתקרב  לקוריאה , לתרבות דרך השפה.

במכון לאסיה מתקיימים  קורסים ללימוד השפה הקוריאנית במגוון רמות .

אנו עדים לעליה של יותר מ 20-30% כל שנה בביקושים ללימוד השפה הקוריאנית  והכרת התרבות.

הלמידה מאפשרת הכרה, הבנה והגשמת חלום להתקרב לקוריאה, לשפתה, תרבותה, לסדרות ומוזיקה שהפכה להיות קרובה מאד לליבם של ישראלים רבים.

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם JKR- K-POP Productions & סינגל דראם

Top