טופס יצירת קשר

מתעניינים? מלאו פרטים ונציג ייצור עמכם קשר

מתעניין ב:

תזינו את הקוד: captcha

Contact

למה גיוס עובדים ביפן אינו דומה לגיוסים שאנו מכירים?

למה גיוס עובדים ביפן אינו דומה לגיוסים שאנו מכירים?

הפעילות העסקית הנוסקת בשנים האחרונות במיוחד בתחומי ההייטק השונים בין ישראל ויפן, אנו רואים חברות רבות אשר פותחות משרדים ביפן ומגייסות עובדים יפנים וזרים.

לא מעט אני שומעת סיפורים כמו: קשה מאד לגייס ביפן, אין לנו עובדים טובים, הם לא דוברי אנגלית…..

אנו כאן מאד משתדלים ומוכנים לעשות הכל על מנת לשרת היטב את החברה ביפן, אך לצערי לא מצליחים…

גיוסים ביפן שונים לחלוטין מאופן הגיוס המתקיימים בעולם ובישראל בפרט. הסטנדרטים להם אנו רגילים, הפתיחות, הרשתות החברתיות לא בדיוק המקורות אותם תוכלו ליישם לגיוסים ביפן.

כאשר אני מגיעה לארגון ומנסה להבין כיצד הם גייסו עד היום התשובות מגוונות:

משרדי השמה ביפן, בחור שהכרתי לפני 20 שנה בפנסיה ומספק לנו שירותי ייעוץ, במקרה פגשנו מישהו שיכול לעזור, עוד ועוד תשובות. בחלק מהחברות גויסו עובדים אשר אינם דוברים אנגלית כלל וקשה מאד לתקשר איתם.

איך חברה זרה שמאד רוצה להצליח ביפן מעסיקה עובדים שאינם דוברי אנגלית?

ואני רואה את זה כבעיה עיקרית! חברה לא יכולה להעסיק עובדים ביפן ללא תנאי הכרחי- אנגלית.

יפני דובר אנגלית אינו המשמעות שהוא יודע שפה נוספת. דוברי אנגלית ביפן משמעותו חשובה ועמוקה יותר. דוברי האנגלית הם בעלי יכולת לשוחח שפה נוספת, אך היתרון האמיתי הוא שהם מביאים איתם ידע נרחב בהכרת תרבות נוספת. יפני דובר אנגלית הוא יפני עם בטחון עצמי גבוה יותר, מגלה פתיחות והבנה של האחר, חווה את חו”ל כאורח חיים, לימודים באוניברסיטה מובילה ובהחלט יכול להשתלב בחברה זרה ולאו דווקא יפנית.

זו בהחלט הזדמנות עבור חברות ישראליות המעוניינות לגייס עובדים ביפן למצוא דוברי אנגלית , דוברי שפה נוספת, הכרת תרבות ובעלי ניסיון בעבודה בארגונים זרים ולא רק יפנים.

עובדות חשובות בנושא גיוס עובדים ביפן:

* האוכלוסייה ביפן מצטמצמת מדי שנה, לפיכך גם כוח העבודה ביפן מצטמצם וישנו מחסור בעובדים (שיעור האבטלה ביפן נמוך- 3.2% נכון למאי 2016).

* עובדים יפנים נוטים להישאר במקום עבודתם במשך שנים רבות, ולרוב הם לא יחפשו עבודה באופן אקטיבי ולא יתעניינו בהצעות עבודה (Lifetime employment).

* עובדים יפנים מחפשים עבודה בחברה יציבה, שיוכלו לראות את עצמם עובדים בה לטווח הארוך, ויעדיפו להימנע מעבודה בחברות סטארט אפ למשל, שעתידן לוט בערפל.

* ביפן ישנה תחרות על מועמדים ושיעור העבודות למועמד (Jobs-to-applicants ratio) עומד על 1.36 נכון למאי 2016.

עולם ההשמה ביפן כיצד זה עובד?

* חברות השמה ביפן מתמקדות בעיקר בשיטת גיוס שנקראת “Cold calling”. בשיטה זו למעשה עושים Head Hunting לעובדים בחברות. לאחר מכן יוצרים קשר עם העובדים ומנסים לשכנע אותם להגיע לפגישת היכרות עם יועץ/ת השמה ולהציע להם משרות בחברות מתחרות.

* בנוסף, לחברות ההשמה יש מאגר מידע המכיל מועמדים שהושמו בעבר או שפנו אליהם בעבר, אך מכיוון שעובדים ביפן לא נוטים להחליף עבודות בתדירות גבוהה מאגר זה לרוב לא רלוונטי.

* גיוס באמצעות רשתות חברתיות אינו נפוץ כל כך ביפן. לרוב העובדים היפנים אין כלל פרופיל ב Linkedin. רשת ה- Linkedin אינה פופולרית ביפן לצורכי חיפוש עבודה, רשת ה- Facebook ביפן נחשבת לרשת חברתית- עסקית.

*  חבר מביא חבר מאד לא מקובל ביפן, אל תסמכו שהיפנים יכירו לכם חברים שעבדו איתם בעבר.

לכן, על מנת להצליח בגיוסים ביפן, אנו ממליצים לעבוד עם מומחים אשר מכירים את התרבות, הכרה אישית עם המועמדים. בשל כל העובדות שציינו למעלה, מן הסתם גיוס עובדים ביפן אכן לקוח זמן

מס’ המועמדים הפוטנציאלים נמוך יחסית להיצע ההולך וגדל .

המכון לאסיה מתמחים בגיוס עובדים בישראל וביפן . למעלה מ-16 שנות ניסיון ועבודה עם השוק היפני אנו נצליח לגייס עבורכם את המועמדים הנכונים והטובים .

אל תהססו לפנות אלינו לשאלות נוספות.

בהצלחה בגיוס הבא J,

הכותבת ורד פרבר- מנכ”לית המכון לאסיה- TASI, מתמחה בפיתוח עסקים בין ישראל ויפן ולמעלה מ-16 שנות ניסיון עם חברות ישראליות.

המכון לאסיה

www.tasi.co.il

03-7441264