טופס יצירת קשר

מתעניינים? מלאו פרטים ונציג ייצור עמכם קשר

מתעניין ב:

תזינו את הקוד: captcha

Contact

מתכננים להתרחב לשוק היפני? הנה לכם מספר דברים שחושב שתדעו לפני שאתם מתחילים לעשות עסקים ביפן

מתכננים להתרחב לשוק היפני? הנה לכם מספר דברים שחושב שתדעו לפני שאתם מתחילים לעשות עסקים ביפן

מה באמת חשוב לדעת לפני שעושים עסקים עם היפנים
רבים מאתנו יעידו כי הקשרים העסקיים בין ישראל ליפן מתחממים, חברות יפניות משקיעות בחברות ישראליות, מנהלי חברות יפניות גדולות משקיעים מזמנם ומגיעים לבדוק הזדמנויות עסקיות בחברות ישראליות, נציגי חברות אשר מגיעים לישראל להכיר את עולם ההיטק הישראלי.
בחודש ינואר 2016 התקיימה תערוכת הסייבר הבינלאומית הגדולה ביותר בישראל. התערוכה שברה שיאים לא רק במס’ המבקרים שהיו מעל 10,000 מבקרים אלא זו הייתה השנה הראשונה שהשגרירות יפנית וה JETRO-  הקימו ביתן יפני!!
השיא היה לא רק בתערוכה אלא גם אצלנו, פעם ראשונה נציגות של חברות ענק יפניות הגיעו להכיר, ללמוד, לשמוע וכמובן לבדוק הזדמנויות עסקיות. כמומחית לפיתוח עסקי וניהול פרויקטים ביפן ובשל ההתעניינות הרבה של חברות יפניות בחברות הישראליות כן הייתי מפנה את תשומת הלב בהכרה ולמידה כיצד ניתן לעשות את הדברים נכון להבין מה חשוב יותר ומה חשוב פחות וכיצד עושים את זה בדרך היפנית.

ולהלן כמה עקרונות חשובים על תרבות העסקים עם יפן שלא כדאי להוריד את הרגל מהדוושה עד שמבינים את משמועתם:

בניית אמון- בניית יחסי אמון הדדי והכרת הצדדים. תהליך שכזה אורך זמן רב שבו אתם נבחנים לאורך כל הדרך. הכרה הדדית של שני הצדדים , אישרור תהליכים והכרה אישית של הנפשות הפועלות.

אחריות לתהליך:

מחויבות לתהליך – אי אפשר להיכנס לשוק היפני “על הדרך” אלא חייבים לתת לשוק זה תשומת לב ולהקצות משאבים. כפי שאתם גם מאד רוצים להיות שחקן בשוק היפני, מתחילת הדרך חייבים להראות את המחויבות לתהליך. המחויבות לתהליך ומידת הרצינות תימדד במקצועיות, בזמינות, ובביצוע המשימות. היפני יצפה שתהיו מחוייבים לתהליך לא פחות ממנו.

אחריות – לקחת אחריות על התהליך ועל ההצלחה שלו. לקיחת אחריות מעידה על רצינות וכוונות חיוביות .

איכות– זכרו השוק היפני הנו שוק הדורש איכות ברמה הגבוהה ביותר בעולם ללא פשרות!!

כל מוצר, טכנולוגיה, נראות וכל דבר אשר אנו חושבים להציע ליפני, איכותו אינה יכולה להיות ברמת איכות נמוכה . איכות המוצר וגימורו! המצוין של ישראל זה כמעט טוב היפני. אנא השתדלו להראות מוצר איכותי ביותר ללא פגמים וללא באגים.

אמינות– היה נאמן לתהליך, למוצר ולעמיתים היפנים.

חוזה או לחיצת יד – גם לחיצת יד מספיקה כדי לסגור עסקה ” מזל וברכה” החוזה עם העמיתים היפנים חשוב אך גם לחיצת יד מספיקה להבין שהעיסקה סגורה.

הקשבה – על מנת לקרב את הצד השני, חשוב לדעת להפגין אמפטיה ולכל אורך התהליך לנסות לשים עצמכם בנעליו. זכרו שהיפנים יראו את סוף התהליך כבר בתחילת הדרך. היו קשובים לדרישות הלקוח ונסו להבין אותו.

שתיקות – עוד מאפיין תרבותי ששונה מאוד מאיתנו הישראלים. ביפן, גם השתיקות מדברות. אנו כישראלים נלחצים משתיקה ונבוכים, ואז מתחילים להתבלבל. כבדו את השתיקות וזירמו עם השיחה.

אין סיבה להילחץ, זו התרבות.

ההזדמנויות והפוטנציאל קיים, התנהלו נכון ותזכו לפרטנרים לכל החיים.

הכותבת ורד פרבר מומחית מובילה בפיתוח עסקים ליפן, עם למעלה מ – 16 שנות פעילות ומשמשת כמנכ”לית המכון לאסיה, המתמחה פיתוח עסקי, יעוץ וליווי עסקי במכון לאסיה מובילים אותך להצלחה.