טופס יצירת קשר

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Contact

נקודות למחשבה למציאת משקיע

נקודות למחשבה למציאת משקיע

החברות הישראליות אשר רוצות להסתער על השווקים האסייתיים באסיה חייבות להכיר במס’ עובדות חשובות לפני שהן פונות לשווקים אלה. ניקח לדוגמא את השוק  הסיני והשוק היפני:

מחד, הטענה שעסק ירוויח משוק שיש בו הרבה כסף, היא נכונה. עם זאת, אל לנו לטעות. חרף היותו שוק רווחי ועשיר, השוק האסיאתי קשוח יותר ורמת הסיכונים שהוא לוקח היא רמת סיכונים נמוכה יחסית- בשונה למשל, מהשוק האמריקאי. על כן, חברת סטארט-אפ קטנה – שנמצאת בתחילת דרכה – אינה יכולה להרשות לעצמה לכוון מלכתחילה לפרוץ לשוק מורכב וקשה כשוק היפני והסיני.

יתר על כן, ישנן שגיאות נוספות אשר שכיחות מאוד בקרב חברות צעירות בבואן להשקיע בשוק האסייתי:

אורך נשימה – נשימה עמוקה, תהליך ארוך ויסודי שלרוב אינו מתקיים. אורך נשימה מתבטא בתהליכים ארוכים, סדרת פגישות ארוכה ומתישה, תהליך ארוך הדורש משאבי זמן ותקציב לא קטנים, שלעיתים חברות קטנות אינן יכולות לשאתו.

אי לקיחת סיכונים – הסיכון בלהיות החברה הראשונה המשקיעה בסטארט-אפ ראשוני. סיכון ואי ודאות הן שתי תכונות שמאד קשה לאסיאתיים להתמודד איתם. לכן, אם השותף האסייתי ירגיש רמת סיכון גבוהה או שאין כדאיות להשקעה, הוא אינו ירצה להיות המשקיע הראשון.

דוגמא נוספת לבעייתיות בשוק האסיאתי, באה לידי ביטוי בשוק היפני. היפנים אינם מכירים את מושג ההנפקה, ולכן  להתחיל כחברת סטארט אפ ולגדול בתקווה לEXIT- שיגיע ביום בהיר – בלי להכיר את הנפשות האסייתיות הפועלות – אינו מציאותי.

לסיכום, חברות צעירות אשר מעוניינות לחבור לחברות אסיאתיות ויפניות בפרט, חייבות להתמצא בתהליך הכניסה לשוק העסקי. חברות  שאינן מתמצאות בתהליך ואינן בקיאות בעולם המונחים היפני והסיני– חייבות לחשוב פעמיים לפני ביצוע השקעה מורכבת זו.

Top